۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی در نخستین جلسه شورای فضای مجازی خراسان رضوی: روزنه نفوذ مجازی دشمن با تولید محتوای غنی و هدفمند محافظت می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۶۲۴۲
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
آیت‌الله علم‌الهدی در نخستین جلسه شورای فضای مجازی خراسان رضوی: روزنه نفوذ مجازی دشمن با تولید محتوای غنی و هدفمند محافظت می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این ویژگی دنیای کثیف و ماده‌پرست غربی است که فطرت پاک جوان ما را هدف گرفته و به همین دلیل هم باید فضای مجازی موردتوجه قرار بگیرد و روزنه نفوذ دشمن از این فضا با تولید محتوای غنی و هدفمند محافظت شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در نخستین جلسه شورای فضای مجازی خراسان رضوی که صبح امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی و سازمان‌دهی فضای مجازی اظهار کرد: امروزه انقلاب اسلامی به نقطه‌ای رسیده که در یک رویداد با ابعاد جهانی همچون جنگ غزه، آحاد جامعه جهانی را مخاطب قرار می‌دهد و وجدان بیدار هزاران هزار نفر از ملت‌های آزاده عالم را در دفاع از دین خدا و مردم مظلوم فلسطین پای‌کار می‌آورد. این دستاورد انقلاب ملت ایران است؛ ملتی که تا پیش از این و در دوران رژیم طاغوت هیچ امکاناتی نداشت، اما اکنون نبرد تمدن‌ها به‌عنوان راهبردی‌ترین جنگ عالم را میدان‌داری می‌کند.

وی افزود: وجه مشترک نظام‌های سیاسی جهان استکبار آن است که مشغله فکری و اندیشه جوانان جامعه را به سخیف‌ترین مسائل اخلاقی درگیر می‌کنند تا دغدغه امور راهبردی، مسائل کلان و باور‌های اعتقادی به ذهن مردم راه پیدا نکند. اکنون اصل حرف ما این است در این نظام دینی و اعتقادی که مردم همه‌کاره آن هستند، نباید فضای فرهنگی چه در عرصه حقیقی و چه مجازی، به همین ترتیب باشد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این ویژگی دنیای کثیف و ماده‌پرست غربی است که فطرت پاک جوان ما را هدف گرفته و به دنبال آن است همان وضعی را در این کشور به وجود بیاورد که در کشور‌های خودشان ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل هم باید فضای مجازی موردتوجه قرار بگیرد و روزنه نفوذ دشمن از این فضا با تولید محتوای غنی و هدفمند محافظت شود.

ضرورت انسجام‌بخشی به فضای مجازی

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در ادامه این نشست، تشکیل جلسه شورای فضای مجازی را نخستین گام برای انسجا‎م‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: مهم این است که فعالیت بر این بستر پراکنده نباشد. اگر قرار است آرامش مردم با دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه دچار خدشه نشود، باید فضای مجازی به شیوه‌ای سازمان‌یافته و اثربخش موردتوجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این شورا ساختاری است که برای ریل‌گذاری و هویت بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و محتوایی در فضای مجازی شکل گرفته است. به‌زودی، دبیرخانه اجرایی، عملیاتی و هدفمندی هم ذیل این شورا تشکیل خواهد شد و ضمن پرهیز از تشکیلات‌سازی، به دنبال این هستیم که به تشکیلات موجود هویت عملیاتی مؤثرتری داده شود. سطح خدمات این شورا نیز به همه حوزه‌ها از جمله موضوع زیارت تسری پیدا خواهد کرد و بنابراین است که بتوان از ظرفیت این شورا و دبیرخانه عملیاتی آن برای ارتقای خدمات قابل‌ارائه به زائران در پیک‌های زیارتی استفاده کنیم.

فعالیت ۴۳۳ شرکت دانش‌بنیان مجازی در خراسان رضوی

سید حمیدرضا روح‌بخش، مدیر فناوری اطلاعات استانداری و دبیر شورای فضای مجازی در ابتدای این مراسم بیان کرد: خراسان رضوی، رتبه دوم شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای کشور در حوزه ارتباطات را به خود اختصاص داده و بیش از ۴۳۳ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱ مرکز رشد به تولید برنامه‌های تحت‌‎وب مشغول هستند.

وی افزود: نقطه امید ما نیز آموزش بیش از پنج هزار نیروی بسیج در دوره‌های ویژه سواد رسانه و تولید محتوای مجازی است و این برنامه‌ریزی به‌طور جدی وجود دارد که ۲۳۰ هزار دانشجو و یک میلیون و ۴۰۰هزار دانش‌آموز نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->